الثلاثاء , أبريل 23 2019
الرئيسية / الاهلي /  الأهلي سيرد على هجوم تركي آل الشيخ في بيان رسمي 

 الأهلي سيرد على هجوم تركي آل الشيخ في بيان رسمي 

رضا خليل

كشف مصدر قريب من مجلس إدارة الأهلي،  أنة سيرد على هجوم تركي آل الشيخ، رئيس الاتحاد العري لكرة القدم، ومالك نادي بيراميدز، على النادي عبر صفحته على فيس بوك وستكون المرة الأولى التي ترد فيها إدارة الأهلي بشكل مباشر على آل الشيخ منذ اندلاع الأزمة بين الطرفين، مشيرا إلى انه من المتوقع أن يكون رد الأهلي حول قبول إدراته استقالة آل الشيخ والرئاسة الشرفية.

وكان آل الشيخ قد هاجم إدارة الأهلي عبر صفحته على فيس بوك قائلاً:« هو ماشاء الله لسه فايقيين إن فيه هجوم وإساءة أنتو كالعادة تاخدوا اللقطة وتطلعوا أبطال قدام الجمهور وتلعبو على نغمة إحنا اللي مشيناه ، وكمان مش دي البطولة اللي لعبت فيها كده مباراة قبل كده وطلعت ؟! وهوا أنت شاركت عشاني ولى عشان مصر وعشان الجايزة اللي ب٨ مليون دولار؟

وتابع آل الشيخ «وبعدين لما عرفتو إن اتحاد الكورة هيأجل الماتش وده حق مشروع لبيراميدز رحتو عاملين بطولة ومنزلينها في بيانكم وكأنه مخرج ليكم ؟ عشان ميبانش إن اتحاد الكورة أخذ القرار العادل! وكمان عاوز اسأل هوه ماتشنا معاكم كان من غير جمهور الدور الأول، يبقى من حقنا الماتش التاني يبقى بدون جمهور وده الحق الطبيعي الي لينا»
وأردف «وأنا بسأل للمرة المليون وقدام الجمهور الآن فين قرار قبول الاستقالة من الرياسة الشرفية؟! ومين اللي خايف يواجه ؟ أنا اللي طالبت إن الماتش يكون كأس وبنفس التاريخ واتنبح صوتي من ١٠ أيام بكده ، ومين اللي عاوز يأجل ماتش الزمالك ؟ بعدين أنا بستغرب ، أخاف ليه وأنا فايز ب٢ ، وجول من السعيد وجول من أوفر من السعيد ؟ لاعب منتخب مصر اللي اتدفع قيمة ٣ مرات والي بتحارب فيه والي رميت بكل الذوق والمبادئ ورحت تشتكيه على الفيفا وعلى الأهلي السعودي اللي منه الأمير المرحوم عبد الله الفيصل الرئيس الفخري واللي فيه صالة باسمه في النادي !
واختتم «أنا فهمت الفيلم اللي كنت بتعمله بس فهمته للأسف متأخر،إن الهدف إحراق صورتي وكسب بطولة زايفة قدام الجمهورالله يرحمك يا صالح سليم

شاهد أيضاً

تدريبات تأهيلية لمروان محسن في الأهلي

رضا خليل خاض مروان محسن مهاجم الفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي، تدريبات تأهيلية على …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *